Leder HMSK og HR
December 3, 2025
Posted in Career
Vil du spille en nøkkelrolle i å utvikle vår organisasjon, kultur, vårt arbeidsmiljø og våre kvalitetsprosesser?
Vil du spille en sentral rolle i å utvikle et trygt, effektivt og fremtidsrettet arbeidsmiljø ? Hos Innova søker vi nå en leder for HMSK og HR som ønsker å bidra til kontinuerlig forbedring og sikre at vi alltid leverer kvalitet – for våre ansatte, våre kunder og vår virksomhet. Stillingen er nyopprettet.
I Innova bygger vi vår kultur og våre leveranser på verdiene Lagarbeid, Innovasjon, Kundeorientering, Effektivitet og Lønnsomhet. Som leder for HMSK og HR blir du en viktig kultur- og systembærer som sørger for at disse verdiene gjenspeiles i både praksis og prosesser. Du får en sentral rolle der du jobber tett med både ledelse og ansatte, og en variert arbeidshverdag med både strategiske og operative oppgaver. Ansvarsområdet spenner fra systemeierskap for avvikssystemet til et overordnet ansvar for HR-rutiner.
Vi ser etter en strukturert og initiativrik person som trives i en rolle med stor bredde og ansvar. Du liker å jobbe systematisk, tar eierskap til prosesser og har en naturlig evne til å drive forbedringsarbeid. Samtidig er du trygg i dialog med mennesker og evner å kombinere struktur med gode mellommenneskelige kvaliteter.
Som ansatt i Innova får du være del av et tverrfaglig team i et innovativt miljø, der vi kontinuerlig jobber for å skape fornøyde og engasjerte ansatte. Vi tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger samt helseforsikring.
Stillingen rapporterer til Daglig leder.
Arbeidsoppgaver:
- sikre at internkontroll- og kvalitetsstyringssystemet til enhver tid er oppdatert, relevant og i samsvar med Innovas drift
- fremme en sterk sikkerhetskultur og bidra til et trygt og helsefremmende arbeidsmiljø
- ansvar for HMS-opplæring av nyansatte, samt løpende oppfølging av HMS-rutiner
- fremme, følge opp og gjennomføre kontinuerlige forbedringer av styringssystemet for ytre miljø og bærekraft
- identifisere endringer i lover, forskrifter og rammebetingelser – og sørge for implementering av nødvendige tiltak
- identifisere og gjennomføre oppdateringer i kvalitetsstyringssystemet sammen med prosess – og prosedyreeiere
- systemeier for avvikssystemet, inkludert struktur, oppsett og implementering samt gi opplæring til relevant personell og sikre god bruk av systemet
- overvåke avvikshåndteringen og sørge for effektiv behandling av avvik og forbedringsforslag innen rimelig tid
- overordnet ansvar for HR-rutiner, inkludert rekruttering, opplæring, utvikling og personaladministrasjon
- bidra i og støtte ledere i personalrelaterte saker
- oppfølging av HR-applikasjonen
- andre oppgaver som tilfaller stillingen
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere relevant utdanning
- relevant arbeidserfaring med HMSK-system, kvalitetsstyring og/eller internkontroll, fortrinnsvis fra industri, teknisk virksomhet eller tilsvarende bransje
- en fordel om man har erfaring med HR-prosesser som rekruttering, opplæring, medarbeideroppfølging og personaladministrasjon
- kompetanse innen risikovurdering, avvikshåndtering og forbedringsarbeid
- god kjennskap til ISO 9001 og 14001
- kjennskap til Arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter
- digitale ferdigheter og evne til å sette seg raskt inn i nye systemer
- må kunne kommunisere på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Vi behandler søknader fortløpende, så ikke vent – send inn søknaden din allerede i dag!
Søk her: https://www.finn.no/job/ad/439381240
Spørsmål om stillingen (FLER AS)
- Kontaktperson: Linn Flesjå
- Stillingstittel: Rådgiver/ daglig leder
- Mobil: 47 46 32 05
- Kontaktperson: Siri Drivdal
- Stillingstittel: Rådgiver
- Mobil: 91 70 10 46
Want to learn more?
Get in touch with us
For more information or requests call us on
+47 51 96 17 00 or send an e-mail to sales@innova.no.